Monday 28 May 2012

Antara Cinta, KasihSayang, dan Sahabat

Nahh, bangunbangun terus capai lappy sbb baru teringat nak karang blogg dr haritu asyik tertanggguh je, lahaii -_- Amekk kau, mmg sengaje nak update lelambat, nak cari masa sesuai timbul2nye idea biler nak mengarang ni kena lah byk cikit nak cerita baru best nak baca kan ? Siapa nak baca blogg aku ? Mmg takde pun, sendiri puas hati lah, org takbaca pun takpe, sbb aku suka segala coret2 aku ni rahsia, diam2 dah lah, tp baik takpayah buat blogg kan ? Okayy aku anggap ia diari online aku, sbbnye nak tulis kat buku diari mcm tak menarik, takde kelopak2 bunga ross jatuhjatuh, teehheee :D

Permulaan pagi yg sejuk2, alhamdulillah, tanpa aku cuci muka, aku menaip dan terus menaip. Yuckss, loqlaq kau Hani, demm, ahaha :P Patutnye ade class harini, tp Cik Siti ade hal, soo class dia akan ganti hari lain. Jumaat, Sabtu, Ahad, Isnin, cuti memanjang kat kamsis jela aku, takkemana selain mencari makanan untuk perut kesayangan ni..

Dydy, aku baru dapat berita pasal kau malam td, Syida (junior SMK aku dulu, junior Dydy jugak kat UNISEL) yg bgtwu melalui DM kat twitter. Bukan aku okayy yg nak sgt amek tawu pasal kau ! Kite mmg dah lame takde pape, okayy itu aku dah take note lame lah pasal kau, lepas 2minggu lepas kau dah contct aku tu, aku mmg dah taklayan kau, lupakan kau, ape2 jela pasal kau ! Aku pun ade hal lain nak pk la weii, bukan 24jam aku pk kau je, engat aku mcm dulu ke Dydy ?! Yg takboleh berdiri atas kaki sendiri ? Sorry, itu mungkin kau kenal aku time umur aku 18,19,20tahun !

Apepun buat kau Dydy, tahniah sbb dah dapat pengganti aku, aku dah stop stalk semua pasal kau, facebook kau ?? Facebook aku sendiri pun aku lama dah tak on, apentah lg facebook kau weii, pliss stop pk yg aku je selalu amek tawu pasal kau, lgpun kau dah remove aku kan kat fb. Dah lupa ? Jap aku tulis dalam nota pelekat aku "Kau dah remove aku kat fb kau !" Then tampal kat dahi kau, boleh ?! Pliss take note Dydy, aku dah boleh terima keadaan yg kau dah tinggalkan aku, aku dah taklayan kau pun, last text dgn kau pun malam td, itupun aku wish congrats kan ? Kalau itu pilihan kau, jaga perempuan tu bebaik, jgn lukakan hati dia, pasang niat kau untuk memperisterikan dia, secara tak langsung kau pun dapat pahala biler kau ade niat time couple mcm tu, aku bukan nak jadi ustazah ke ape, aku cuba nak berubah ke arah kebaikan, dulu aku jahat kan ? Sbb tu kau pun tingglkan aku, okayy never mind.

Aku ?? Aku tetap Single mcm ni la Dydy, aku belum ade komitmen lg nak pk pasal cintacinta ni, mayb aku takut mengecewakan atau dikecewakan. Aku taktipu kau, kalau aku ade bf, dah lame aku buat relationship kat fb tu, bukan nak menunjuk tp cara tu jela aku nak kau elert pasal aku, sokayy aku tetap teruskan harihari aku dgn Single, kau pun tawu kan semangat aku ni semangat yg takde kat orglain. Airmata aku malam td, airmata terakhir buat kau, aku janji. Lepas ni kalau aku rindu kau ke, aku takkan menangis, tawu tak kalau aku menangis, muka aku makin macam hantu ?? Hahaha, aku taklarat dah nak menangis pasal kau. 

Tahniah Dydy, tahniah untuk pasangan Dydy sekali, untuk makwe Dydy, jaga Dydy bebaik, tolong faham dia, faham keadaan dia, biler dia marah, kau kena buat dia ketawe, jgn layan dia punya marah, biler dia tengking kau, kau jgn melawan, kau senyum, gerenti dia takjadi nak marah, biler dia menangis rindukan kau, kau kena pegang duadua pipi dia, jgn bg dia menangis. Kalau dia bz, kau kena faham, jgn merajuk kalau dia takde masa untuk kau, sebaliknye kau kena tunggu dia sampai dia habis main futsal, walaupun itu masa kau untuk tidoo. Dydy lelaki baik, kau kena jaga dia betul2, jgn bg dia lepas kat tgn orglain, dulu aku takpandai nak jaga dia, sbb aku ade masalah lain nak kena setel, Dydy tak merokok, aku harap dia akan terus kekal tak merokok, dia suka kucing, dia penyayang, kontra dgn aku yg taksuka kucing, dia tinggi, kepale aku paras bahu dia je, okayy kontra dgn aku, dia sopan, lembut, sgt2 kontra dgn aku yg mengganas. Jaga dia baikbaik okayy, aku tawu kau boleh jaga dia, kalau tak, takde dia pilih kau sebagai pengganti aku. Semoga bahagia korangg :))

*DM Syida, ini bukti !*





Yaaaaa ! Aku dapat gossip dgn Aldy ! Mana ade kitorang couple lah ! Kawan, sahabat ! Itu sesuai kott, scndel ?? Bongok, aku takminat scndel, kawan lelaki aku je semua scndel ? Pape entah korangg, takpenah nak positiff langsung ! Sebab tu aku suka berkawan dgn lelaki, dorangg semua ni sempoii je, sensitif tu kurang ditunjukkan, soo dorangg ni takkan buat muka merajuk bagai, rilexx cooll ! 

Haritu birthday Aldy, dia belanje makan nasi ayam pulak, yeayy ! Sibuk je Aldy nak nasi tambah jugak mcm aku, hahaha. Sokayy, sbb nampak mcm sedap kan, soo dia pun teringin nak nasi tambah, kalau aku katmana2 mesti mintak nasi tambah, hahaha, oopsss ! Happy birthday Aldy, dah 22tahun dah awak kan, tehheee :D Biler lg nak jumpa kau kan, shortsem ni kau dah ler last, sem depan aku hilang lg sorangg kawan, haishh, takpe2 twitter kan ade, hahahha !

*muka hantu yg kelaparan*

*belanje Aldy ice-cream*

Semoga harihari yg mendatang, aku lebih kuat, lebih bersemangat, takde airmata, takde teringat kisah silam, pedulikan pengkhianat2, jadi diri sendiri, kawal percakapan, berfikir sebelum bertindak, bijak buat keputusan dalam pembelian, jimat itu paling penting ! FARAH HANI SOFFEA, semoga awak kuat dan tabah okay, awak bukan forever alone, awak ade parents, family, kekawan, engat tu Hani, kalau kita susah sekarang, insyaAllah masa depan kau cerah. Takde bf sekarang, engatlah bukan takde bf selamenye, Allah dah mempersiapkan seseorang yg terbaik untuk kau Hani, nak dapat seseorang yg terbaik itu memakan masa, aminn aminn ya robbal a'lamin...



No comments:

Post a Comment

silakan membebel di sini ;p